Hispaania Maja OÜ täienduskoolitusasutuse õppekava

 

1. Õppekava nimetus:

Hispaania keele kursus C1 tasemele

 2. Õppekavarühm:

Võõrkeeled ja -kultuurid

3. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):

300 akadeemilist tundi, millest 180 tundi on kontaktõpet ja 120 tundi iseseisvat tööd.

C1 keeletase jaguneb kuueks kursuseks: C2.1, C2.2, C2.3, C2.4, C2.5 ja C2.6:

C1.1 30 akadeemilist tundi

C1.2 30 akadeemilist tundi

C1.3 30 akadeemilist tundi

C1.4 30 akadeemilist tundi

C1.5 30 akadeemilist tundi

C1.6 30 akadeemilist tundi

KOKKU: 180 akadeemilist tundi kontaktõpet

4. Õppekava koostamise alus:

Euroopa keeleõppe raamdokument

5. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:

C1 taseme kursustel osalemiseks on eelduseks B2 taseme läbimine või tasemetesti sooritamist tasemele B2. Keeletaseme määramiseks saab õpilane sooritada tasemetesti, mis koosneb suulisest ja kirjalikust osast. Tasemetesti viib läbi Hispaania Maja õpetaja. Õppe alustamise tingimuseks on kursusele registreerumine.

6. Õppe eesmärk:

Omandada keeleoskuse tase C1 – edasijõudnud keelekasutaja

7. Õpiväljundid ja õppe sisu:

C1.1 kursus (peatükid 1-2 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

I PEATÜKK – INDIVIID

  1. Superlatiivsed omadussõnad ja -mente-lõpuga määrsõnad.

  2. Iseloomu kirjeldavad omadussõnad

  3. Eessõna nõudvad tegusõnad.

 

II PEATÜKK – VABA AEG

  1. Kutsumise, ettepaneku tegemise, nõustumise ja keeldumise väljendid ja lausekonstruktsioonid;

  2. Eesmärgi väljendamine;

  3. Kino, teatri ja kirjandusega seotud sõnavara.

 

Oskused:

Kursuse lõpus

  • – oskad rääkida iseloomust;

  • – oskad rääkida oskustest;

  • – oskad rääkida ühiskonna väärtustest;

  • – oskad teha ettepanekuid ja soovitusi vaba aja veetmiseks, neid vastu võtta ja tagasi lükata;

  • – oskad jutustada või meenutada mõnda lugu;

  • – hinnata vaba aja tegevusi ning väljendada eelistusi.

C1.2 kursus (peatükid 3-4 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

III PEATÜKK – TÖÖMAAILM

  1. Töökohtade ja värbamisprotsesside kirjeldamine.

  2. Nõustumise ja mittenõustumise väljendamine.
  3. Töötaja isikuomadustest rääkimine.

IV PEATÜKK – GASTRONOOMILISED ELAMUSED

  1. Võrdlevad lausekonstruktsioonid

  2. Toiduainete ja toidu valmistamise viiside sõnavara

  3. Kogustega seotud sõnavara


Oskused:

Kursuse lõpus

  • Töökohtade ja värbamisprotsesside kirjeldamine;

  • Nõustumise ja mittenõustumise väljendamine;

  • Töötaja isikuomadustest rääkimine;

  • Mõista keerukaid menüüsid;

  • Esitleda ja hinnata üht rooga;

  • Rääkida oma gastronoomilisest kultuurist.

C1.3 kursus (peatükid 5-6 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

V PEATÜKK – KESKKOND

  1. Loomade kirjeldamine;

  2. Rääkimine keskkonnaprobleemidest;
  3. Põhjuse ja tundmuste väljendamine.

 

VI PEATÜKK – HARIDUS

  1. Tingimuste väljendamine

  2. Nõudmiste esitamine

  3. Haridusvaldkonna ja tööle kandideerimisega seotud sõnavara

Oskused:

Kursuse lõpus

  • oskad rääkida loomadest ja neid kirjeldada;

  • oskad rääkida keskkonnaprobleemidest;

  • oskad kasutada kirjavahemärke;

  • oskad selgitada, kuidas aju töötab;

  • oskad küsida mäletuste kohta.

C1.4 kursus (peatükid 7-8 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

VII PEATÜKK

  1. Erinevate tegevuste ja liikumiste kirjeldamine

  2. Instruktsioonide andmine

  3. Kehaosade ja kehalise liikumisega seotud sõnavara

VII PEATÜKK

  1. Eesmärkidest rääkimine

  2. Tahtlikkuse väljendamine

  3. Konfliktidest rääkimine

Oskused:

Kursuse lõpus

  • – oskad kirjeldada erinevaid kehalisi liikumisi ja tegevusi;

  • – oskad anda instruktsioone;

  • – oskad rääkida eesmärkidest;

  • – oskad rääkida konfliktidest;

  • – tead ja oskad kasutada kehaosade ja kehalise liikumisega seotud sõnavara.

C1.5 kursus (peatükid 9-10 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

IX PEATÜKK

  1. Lugude ja legendide jutustamine

  2. Erinevate minevikuvormide kombineerimine

  3. Katastroofide ja linnaajalooga seotud sõnavara

X PEATÜKK

  1. Tuleviku kohta ennustuste tegemine

  2. Keskkonnaprobleemidest rääkimine

  3. Sidusa teksti kirjutamine

Oskused:

Kursuse lõpus

  • – oskad jutustada lugusid ja legende;

  • – oskad kombineerida erinevaid minevikuvorme;

  • – tead ja oskad kasutada katastroofide ja linnajalooga seotud sõnavara;

  • – oskad rääkida keskkonnaprobleemidest;

  • – oskad kirjutada sidusat teksti.

C1.6 kursus (peatükid 11-12 õpikust Vitamina C, SGEL)

Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi

Teemad:

XII PEATÜKK

  1. Töökohast rääkimine

  2. Firma kirjeldamine

  3. Ametlike tekstidega tutvumine

XII PEATÜKK

  1. Minevikusündmustele hinnangu andmine

  2. Hüpoteetilistest olukordadest ja nende tagajärjedest rääkimine minevikus

  3. Etteheidete tegemine

Oskused:

Kursuse lõpus

  • – oskad rääkida erinevatest töökohtadest;

  • – oskad kirjeldada erinevaid firmasid;

  • – oled kursis ametliku teksti põhiomadustega;

  • – oskad anda hinnangut minevikusündmustele;

  • – oskad rääkida hüpoteetilistest olukordadest ja nende tagajärgedest minevikus;

  • – oskad teha etteheiteid.

8. Õppemeetodid:

Õppetöö toimub kommunikatiivsel meetodil ning algusest peale hispaania keeles. Grupid on väikesed ja interaktiivselt (grupi keskmine suurus 6-8 õpilast). Rõhk on interaktiivsel õppimisel ja õpitava keele kasutamisel alates esimestest tundidest. Õpetuses kasutatakse autentseid tekste ning õppija tähelepanu juhitakse mitte ainult keelele, vaid ka õppimisele kui protsessile. Keeleõppe rikastamiseks kasutatakse õppija isiklikke kogemusi ning samuti tutvustatakse teadmisi kultuurist, mis aitavad keelt paremini mõista. Õpitut seostatakse keele kasutamisega ka väljaspool keeletundi.

Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte nagu rääkimine, kuulamine, lugemine ja kirjutamine. Võimalikult palju on paaris- ja grupitöid, mis annab õppijatele võimaluse tunnis maksimaalselt keelt praktiseerida. Tegevused on võimalikult mitmekülgsed ning õpetaja kohandab tempo vastavalt õpilastele.

9. Õppekeskkond:

Hispaania Maja õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Tondi 42. Kolmel korrusel on kokku 4 klassiruumi: esimese korruse klassiruum, kus on kohti kuni 10 õpilasele, teisel korrusel asuv suur saal kuni 12 õpilasele ja valgusküllane verandatuba eratundide jaoks ühest kuni viiele õpilasele ning kolmandal korrusel asub ruumikas ärklituba kuni 12 õpilasele. Samuti asub siin Eesti suurim hispaania keelele ja kultuurile pühendatud raamatupood.

Õpperuumides on korralik valgustus, markertahvlid, dataprojektorid ja ekraanid, toolid ja lauad ning internetiühendus. Vajadusel saavad õpilased enda kasutusse paberid ja pastakad. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.

Pikemate tundide vahepeal on pausid, et õpilased saaksid ennast sirutada ja õppe efektiivsus oleks parem. Õpilastel on juurdepääs joogiveele ning soovi korral võivad endale valmistada teed või kohvi.

10. Iseseisva töö kirjeldus:

Iseseisva töö tunnid on mahus 120 akadeemilist tundi. Pool iseseisvast tööst moodustavad kodused ülesanded, mis on harjutuste vormis ning teine pool sõnavara õppimine ja õpitu kinnistamine. Õpilane võib alati rohkem oma aega panustada, et hispaania keel kinnistuks paremini ja edaspidine õppimine läheks sujuvamalt. 

Julgustame oma õpilasi väljaspool kooli oma keskkonda hispaaniakeelsemaks muutma, nt hispaania keelseid filme vaatama, tasemele kohandatud raamatuid lugema jne.

Kodused tööd antakse enamasti harjutustena, mille käigus õpilased arendavad kirjutamis- ja lugemisoskust ning kinnistavad tunnis õpitut. Mõnikord on koduseks ülesandeks ka pikema teksti kirjutamine või sõnavara õppimine.

11. Õppematerjalid:

Sarralde, Berta | Casarejos, Eva | López Mónica. Vitamina C. Libro del alumno. SGEL

Sarralde, Berta | Casarejos, Eva | López Mónica. Vitamina C. Cuaderno de ejercicios. SGEL

12. Lõpetamise tingimused

Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%. Lõputest koosneb nii suulisest kui ka kirjalikust osast. Lõputest loetakse sooritatuks, kui saadakse vähemalt 60% võimalikust punktisummast.

13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument

Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kombineeritud lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.

Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.

14. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus

Enamus Hispaania Maja õpetajaid räägivad hispaania keelt emakeelena ning nende erialast kõrgharidust ilmestab pikaajaline kogemus hispaania keele õpetamisel. Nende jaoks, kes soovivad eestikeelset tuge, on meil ka hispaania filoloogia haridusega õpetaja, kelle tundides saab abikeelena kasutada eesti keelt. Meie jaoks on oluline tagada keeleõppe kõrge kvaliteet ning luua keeleõpet soodustav keskkond.

Õppekava kinnitamise aeg

Kuupäev – 02.09.2024väljrKutsuda, teha ettepanekuid ja soovitusi vaba aja veetmiseks, neid vastu võtta ja tagasi lükata.jutuKi

  • Iseloomu kirjeldavad omadussõnad.

  • Teksti sidendid (ehk ühendussõnad ja -väljendid)Töökohtade ja värbamisprotsesside kirjeldamine.Nõustumise ja mittenõustumise väljendamine.Töötaja isikuomadustest rääkimineEsitleda ja hinnata üht rooga.Loomade kirjeldamineRääkida keskkonnaprobleemidest.Töökohtade ja värbamisprotsesside kirjeldamine.Töökohtade ja värbamisprotsesside kirjeldamine.Nõustumise ja mittenõustumise väljendamine.Töötaja isikuomadustest rääkimine.kesKASUT