1. Õppekava nimetus:
Hispaania keele kursus B1 tasemele
2. Õppekavarühm:
Võõrkeeled ja -kultuurid
3. Õppe kogumaht (akadeemilistes tundides):
250 akadeemilist tundi, millest 150 tundi on kontaktõpet ja 100 tundi iseseisvat tööd.
B1 keeletase jaguneb viieks kursuseks: B1.1, B1.2, B1.3, B1.4, B1.5
B1.1 30 akadeemilist tundi
B1.2 30 akadeemilist tundi
B1.3 30 akadeemilist tundi
B1.4 30 akadeemilist tundi
B1.5 30 akadeemilist tundi
KOKKU: 150 akadeemilist tundi kontaktõpe
4. Õppekava koostamise alus:
Euroopa keeleõppe raamdokument
5. Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused:
B1 taseme kursustel osalemiseks on eelduseks A2 taseme läbimine või tasemetesti sooritamist tasemele A2. Keeletaseme määramiseks saab õpilane sooritada tasemetesti, mis koosneb suulisest ja kirjalikust osast. Tasemetesti viib läbi Hispaania Maja õpetaja. Õppe alustamise tingimuseks on kursusele registreerumine.
6. Õppe eesmärk:
Omandada keeleoskuse tase B1 – iseseisev keelekasutaja: suhtluslävi.
7. Õpiväljundid ja õppe sisu:
B1.1 kursus (peatükid 1-3)
Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi
Teemad:
I PEATÜKK
II PEATÜKK
III PEATÜKK
Oskused:
Kursuse lõpus
B1.2 kursus (peatükid 4-6)
Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi
Teemad:
IV PEATÜKK
V PEATÜKK
VI PEATÜKK
Oskused:
Kursuse lõpus
B1.3 kursus (peatükid 7-8)
Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi
Teemad:
VII PEATÜKK
VIII PEATÜKK
Oskused:
Kursuse lõpus
B1.4 kursus (peatükid 9-10)
Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi
Teemad:
IX PEATÜKK
X PEATÜKK
Oskused:
Kursuse lõpus
B1.5 kursus (peatükid 11-12)
Kursuse maht: 30 akadeemilist tundi
Teemad:
XI PEATÜKK
XII PEATÜKK
Oskused:
Kursuse lõpus
8. Õppemeetodid:
Õppetöö toimub kommunikatiivsel meetodil ning algusest peale hispaania keeles. Grupid on väikesed ja interaktiivselt (grupi keskmine suurus 6-8 õpilast). Rõhk on interaktiivsel õppimisel ja õpitava keele kasutamisel alates esimestest tundidest. Õpetuses kasutatakse autentseid tekste ning õppija tähelepanu juhitakse mitte ainult keelele, vaid ka õppimisele kui protsessile. Keeleõppe rikastamiseks kasutatakse õppija isiklikke kogemusi ning samuti tutvustatakse teadmisi kultuurist, mis aitavad keelt paremini mõista. Õpitut seostatakse keele kasutamisega ka väljaspool keeletundi.
Koolituse jooksul arendatakse kõiki keeleoskuse aspekte nagu rääkimine, kuulamine, lugemine ja kirjutamine. Võimalikult palju on paaris- ja grupitöid, mis annab õppijatele võimaluse tunnis maksimaalselt keelt praktiseerida. Tegevused on võimalikult mitmekülgsed ning õpetaja kohandab tempo vastavalt õpilastele.
9. Õppekeskkond:
Hispaania Maja õpperuumid asuvad Tallinnas aadressil Tondi 42. Kolmel korrusel on kokku 4 klassiruumi: esimese korruse klassiruum, kus on kohti kuni 10 õpilasele, teisel korrusel asuv suur saal kuni 12 õpilasele ja valgusküllane verandatuba eratundide jaoks ühest kuni viiele õpilasele ning kolmandal korrusel asub ruumikas ärklituba kuni 12 õpilasele. Samuti asub siin Eesti suurim hispaania keelele ja kultuurile pühendatud raamatupood.
Õpperuumides on korralik valgustus, markertahvlid, dataprojektorid ja ekraanid, toolid ja lauad ning internetiühendus. Vajadusel saavad õpilased enda kasutusse paberid ja pastakad. Koolitusruumid, õppetehnika ja õppevahendid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele.
Pikemate tundide vahepeal on pausid, et õpilased saaksid ennast sirutada ja õppe efektiivsus oleks parem. Õpilastel on juurdepääs joogiveele ning soovi korral võivad endale valmistada teed või kohvi.
10. Iseseisva töö kirjeldus:
Iseseisva töö tunnid on mahus 64 akadeemilist tundi. Pool iseseisvast tööst moodustavad kodused ülesanded, mis on harjutuste vormis ning teine pool sõnavara õppimine ja õpitu kinnistamine. Õpilane võib alati rohkem oma aega panustada, et hispaania keel kinnistuks paremini ja edaspidine õppimine läheks sujuvamalt. Julgustame oma õpilasi väljaspool kooli oma keskkonda hispaaniakeelsemaks muutma, nt hispaaniakeelseid filme vaatama, tasemele kohandatud raamatuid lugema jne.
Kodused tööd antakse enamasti harjutustena, mille käigus õpilased arendavad kirjutamis- ja lugemisoskust ning kinnistavad tunnis õpitut. Mõnikord on koduseks ülesandeks ka pikema teksti kirjutamine või sõnavara õppimine.
11. Õppematerjalid:
Corpas, J., Garmendia, A., Soriano, C. (2024). Aula Internacional Plus 3. Barcelona, España: Editorial Difusión.
12. Lõpetamise tingimused
Kursuse läbimise eelduseks on osalemine vähemalt 70% kontakttundidest ning lõputesti sooritamine tulemusele vähemalt 60%. Lõputest koosneb nii suulisest kui ka kirjalikust osast. Lõputest loetakse sooritatuks, kui saadakse vähemalt 60% võimalikust punktisummast.
13. Koolituse läbimisel väljastatav dokument
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele ja kombineeritud lõputesti tulemusele vähemalt 60% sooritanutele väljastatakse tunnistus.
Vähemalt 70% kontakttundides osalenutele, kelle lõputesti tulemus jääb alla 60% või kes ei ole lõputesti sooritanud, väljastatakse kursusel osalemist kinnitav tõend.
14. Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Enamus Hispaania Maja õpetajaid räägivad hispaania keelt emakeelena ning nende erialast kõrgharidust ilmestab pikaajaline kogemus hispaania keele õpetamisel. Nende jaoks, kes soovivad eestikeelset tuge, on meil ka hispaania filoloogia haridusega õpetaja, kelle tundides saab abikeelena kasutada eesti keelt. Meie jaoks on oluline tagada keeleõppe kõrge kvaliteet ning luua keeleõpet soodustav keskkond.
Õppekava kinnitamise aeg
Kuupäev – 30.09.2024
Hispaania Maja on hispaania keele ja kultuuri keskus. Sooja ja koduse õhkkonnaga avar, mugav ja hubane keeltekool ja raamatupood Tallinnas.
©2024 Hispaania Maja